De Nubel Voedingsplanner RESTO
Geen zin/tijd om te ontbijten

De excuses om niet te ontbijten zijn talrijk. Toch is het geen goed idee om het ontbijt over te slaan. Drink meteen na het opstaan een glas water. Dat stimuleert de eetlust. Begin met de dagelijkse badkameractiviteiten of doe wat lichaamsoefeningen. Maak er een gewoonte van om ꞌs avonds niet al te uitgebreid te eten. Zo heb je meer kans om ꞌs morgens gezonde trek te hebben. Zet de wekker een half uur vroeger. Zo gun je ook je eetlust de tijd om rustig wakker te worden. Start eventueel met een glas melk of een stuk fruit, of combineer beide tot een milkshake. Vul dit in de loop van de voormiddag aan met bijvoorbeeld een boterham met beleg, een stuk fruit of een yoghurt(drank). Dek ꞌs avonds de ontbijttafel. Slaag je er ondanks alle tips niet in om ’s morgens te ontbijten, tracht dan een gezond 10-uurtje te voorzien (bv. fruit, een melkproduct, enkele volkoren crackers, een sneetje mueslibrood).

De Nubel Voedingsplanner RESTO

De Nubel Voedingsplanner heeft nu ook een versie speciaal ontworpen voor het maken en berekenen van recepten.

Via de administratie website kan men onbeperkt licenties voor meerdere restaurants, chefs, afdelingen enz. beheren.

Enkel recepten en voedingsmiddelen zijn beschikbaar en geen patiënt gegevens

De restaurants gebruiken de voedingsplanner om hun recepten te berekenen. Zij hebben dan ook geen patiënt- of gebruikersgegevens nodig. Om toch aanbevelingen te geven bij de samengestelde gerechten wordt een standaard persoon als referentie gebruikt ( 2000 kcal/dag)

In het rapport van een recept vindt u de referentie-inname (RI) gegevens van een gemiddelde volwassene voor Energie, Vetten, Verzadigde vetzuren, Suikers, en Zout en deze RI waarden worden zowel procentueel als in werkelijke hoeveelheden uitgedrukt.

De referentie-inname (RI) gegevens zijn gebaseerd op de wetenschappenlijke adviezen van EFSA (European Food Safety Authority) en zijn opgenomen in de verordening 1169/2011 betreffende consumenteninformatie op levensmiddelen (Verordening "FIC" of "voedselinformatie aan de consumenten).

  • Energie 8400 kJ / 2000 kcal
  • Koolhydraten 260 g waarvan suikers 90 g
  • Vetten 70 g waarvan verzadigde vetten 20 g
  • Zout 6 g (Natrium 2,4 g)

Validatie van recepten

De administrators kunnen recepten nazien en valideren. Deze validatie kan men aanduiden bij het recept. Gevalideerde recepten hebben een andere kleur in de receptenlijst in de voedingsplanner.

Recept categorieën

Eigen recepten kan men in een categorie zetten.

Extra info veld

Dit kan onder andere gebruikt worden voor allergenen of andere belangrijke info te vermelden. Deze informatie komt ook in het receptrapport.

Recepten in recepten

Recepten kunnen als “ingrediënt” van andere recepten ingegeven worden.