Log-in

Voedingsinformatie

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
5 days ago

Calcium, het mineraal als bondgenoot van onze botten🦴
#calcium #botten #osteoporose
... See MoreSee Less

2 weeks ago

Deze week draait alles om peulvruchten! Het is de tweede editie van de week van de peulvrucht op initiatief van Gezond Leven.
#weekvandepeulvrucht
Vlaams Instituut Gezond Leven
... See MoreSee Less

Deze week draait alles om peulvruchten! Het is de tweede editie van de week van de peulvrucht op initiatief van Gezond Leven.
#weekvandepeulvrucht
Vlaams Instituut Gezond Leven
3 weeks ago

Wat dacht je van het versterken van onze natuurlijke weerstand?

Het is winter met zijn koude weer, temperatuurschommelingen en alle kleine infecties die daarmee gepaard gaan... Hoewel er geen wonderrecepten bestaan om aan winterziektes te ontsnappen, kunnen we onze immuniteit toch een boost geven door de juiste voedingskeuzes te maken.

Het geheime recept? Geef de voorkeur aan voedingsmiddelen die rijk zijn aan voedingsstoffen die helpen beschermen tegen de alom aanwezigheid van virussen.

Hier zijn een enkele voorbeelden:

❄️ Fruit en groenten voor hun gehalte aan vitamines en mineralen. Kiwi's en citrusvruchten zijn bijzonder rijk aan vitamine C. Kleurrijke groenten leveren ook pro-vitamine A.

❄️ Vis, eieren en vlees: leveren zink en andere antioxidanten om onze natuurlijke afweer te versterken.

❄️ Granen en graanderivaten bij voorkeur volkoren. Voor hun B-vitamines en vezels.

❄️ Yoghurt, voor hun gehalte aan melkzuurbacteriën, en probiotische yoghurt: Deze werken in op het spijsverteringsstelsel en de samenstelling van de darmflora. Dit evenwicht draagt bij tot het versterken van je immunite#winterinfectiesc#immuniteiti#goedevoedingsstoffenoffen
... See MoreSee Less

Wat dacht je van het versterken van onze natuurlijke weerstand?

Het is winter met zijn koude weer, temperatuurschommelingen en alle kleine infecties die daarmee gepaard gaan... Hoewel er geen wonderrecepten bestaan om aan winterziektes te ontsnappen, kunnen we onze immuniteit toch een boost geven door de juiste voedingskeuzes te maken. 

Het geheime recept? Geef de voorkeur aan voedingsmiddelen die rijk zijn aan voedingsstoffen die helpen beschermen tegen de alom aanwezigheid van virussen. 

Hier zijn een enkele voorbeelden:

❄️ Fruit en groenten voor hun gehalte aan vitamines en mineralen. Kiwis en citrusvruchten zijn bijzonder rijk aan vitamine C. Kleurrijke groenten leveren ook pro-vitamine A. 

❄️ Vis, eieren en vlees: leveren zink en andere antioxidanten om onze natuurlijke afweer te versterken.

❄️ Granen en graanderivaten bij voorkeur volkoren. Voor hun B-vitamines en vezels.

❄️ Yoghurt, voor hun gehalte aan melkzuurbacteriën, en probiotische yoghurt: Deze werken in op het spijsverteringsstelsel en de samenstelling van de darmflora. Dit evenwicht draagt bij tot het versterken van je immuniteit. 
#Winterinfecties #Immuniteit #GoedeVoedingsstoffen
Load more